Geoblog.pl    pavep    Podróże    Indie - Nepal 2010    Katmadu, świątynie i dzielnica Thamel

Katmadu, świątynie i dzielnica Thamel

Nepal
Nepal, Katmandu

Kathmandu – w stolicy Nepalu można spędzić dwa tygodnie i się nie nudzić. Sam Thamel, dzielnica targowo-turystyczna, wciąga na tydzień tak, że nie można się zmusić do wyjazdu. W okolicy sporo rzeczy do zobaczenia/zrobienia – świątynia Kali, dzielnica tybetańska Bodhnath, słynna Monkey Temple.

Katmandu jest stolicą i największym miastem Nepalu. Miasto zostało założone w pierwszej połowie VIII w. w kotlinie Katmandu na ważnym szlaku handlowym łączącym Indie z Chinami. Władcy Nepalu wznosili tutaj pałace, pagody i liczne ołtarze.

Jeżeli ktoś wybiera się na trekking proponuje mu kupno wszystkich potrzebnych rzeczy w Katmandu. Trudno tutaj znaleźć oryginalne rzeczy, ale większość podróbek jest wykonana bardzo dobrze i trudne je odróżnić od oryginału. Ceny są bardzo kuszące, plecaki można już kupić od 25 złoty:)

Jutro wybieramy się na 5 dniowy trekking wokoło doliny Katmandu, moi marzeniem było odbyć trekking do base camp Mount Everest, niestety ze względu na ograniczony budżet i brak chętnych osób musiałem zrezygnować, ale kiedyś na pewno tutaj wrócę, ponieważ zakochałem się w Nepalu:)

Do zobaczenia za 5 dni!

michał ć
michał ć - 2010-07-25 01:08
w]=}iększość podróbek jest wykonana bardzo dobrze i trudne je odróżnić od oryginału. Ceny są bardzo kuszące, plecaki można już kupić od 25 złoty:)Jutro wybieramy się na 5 dniowy trekking wokoło doliny Katmandu, moi marzeniem było za 2
1odbyć trekking do base camp Mount Everest, niestety ze względu na ograniczony budżet i brak chętnych osób musiałem zrezygnować, ale kiedyś na pewno tutaj wrócę, ponieważ zakochałem się w Nepalu:)Do zobaczenia za 5 dni!

jakub k.
jakub k. - 2010-07-25 19:25
Michał zero kreatywności, widać odrazu że było kopiuj/wklej z wikipedii.... porażka

wolan
wolan - 2010-07-26 13:34
Nie chciało mi się nic pisać bo byłem na kacu, będę bardziej kreatywny chodź wątpię, że wymyślę coś nowego o Katmandu:P