Geoblog.pl    pavep    Podróże    Indonezja 2014    Rice terrace, Luwak coffe i kilka świątyń czyli skuterm wokół Ubudu...

Rice terrace, Luwak coffe i kilka świątyń czyli skuterm wokół Ubudu...

Indonezja
Indonezja, Ubud

W zdjęciach załączyłem trasę wycieczki po okolicach Ubud.

UWAGA!!!
Warto zainwestować 25 000 IDR w indonezyjską kartę z dostępem do Internetu, na Bali działa całkiem nieźle, jeżdżąc skuterem posiłkowaliśmy się mapami Google:)

Wsiadając na skuter na Bali pamiętajmy, żeby posiadać międzynarodowe prawo jazdy i jeździć w kasku (indonezyjska policja zatrzymuję obcokrajowców licząc na łapówkę, swoją drogą na drodze widziałem dzieci prowadzące skutery), w naszym wypadku obyło się bez kontroli może ze względu na święta:), ale przygotowując się do podróży przewertowałem mnóstwo blogów gdzie obcokrajowcy płacili słone łapówki za brak dokumentów, więc kontrole zdarzą się często.

Przed wstępem do każdej ze świątyń nie dajmy się naciągnąć na zakup sarongu (chusty która zakrywa nogi) wszędzie sarong oferowany jest w cenie biletu wstępu.

Wynajęliśmy w naszym hotelu skuter za 50 000 IDR (z pełnym bakiem) i wystartowaliśmy spod Ubud Market obok Palace Market i jechaliśmy na wschód drogą Jl. Raya Ubud, na końcu ulicy znajduję się rondo z pomnikiem na środku należy wtedy skręcić w lewo i kierować się na północ drogą Il Raya Andong, Po około 20 minutach jazdy po prawej stronie powinniśmy dojechać do tarasów ryżowych, gdzie znajduje się mnóstwo kawiarenek z widokiem na tarasy.
Kierując się dalej na północ po kilku minutach drogi od tarasów po prawej stronie będzie znajdować się plantacja kawy o nazwie Bali Pulina, gdzie można skosztować jednej z najdroższych kaw na świecie (która została zjedzona i wydalona razem z odchodami przez zwierzątka o nazwie Luwak, podobne do naszych norek). Na plantacji możemy kilka sztuk innych smakowych kaw i herbat. Kawę pijemy na klimatycznym tarasie z widokiem na pola ryżowe.
Po kilku minutach drogi musi skręcić w prawo i udać się w stronę małej świątyni Pura Gunung Kawi (wstęp 30 000 IDR), następnie jedziemy na wschód i wyjeżdżamy na ulicę Jalan Raya Tampalisiring, kierujemy się na południe i po kilku minutach powinniśmy skręcić w prawo w małą uliczkę, po 500 metrach dojedziemy do wejścia do świątyni Gunung Kawi (wstęp 30 000 IDR, podobno kręcono tam jedne ze scen do filmu Indiana Jones, bardzo urokliwa świątynia)
Na koniec wycieczki kierujemy się na południe jadąc prosto drogą i po kilkunastu minutach drogi skręcamy w prawo w ulicę Jl Raya Goa Gajah (wstęp 30 000 IDR).
Cały wycieczka na spokojnie zajęła na około pół dnia.